Världens smaker: Mer mexikanskt!

3.18.2007

Mer mexikanskt!

Det har inte blivit mycket matlagning denna helg. Igår åt vi på närmaste kebabställe och idag vet vi ännu inte vad det blir till middag.


I alla fall håller jag på med att fixa mexikanska jordnötter. Det är hur enkelt som helst: man tar jordnötter i valfri mängd, pressar lime över dem och smakar av med någon form av chili, t ex cayennepeppar, chilipulver, chilisås... jättegott att mumsa i sig medan man kopplar av en söndageftermiddag.



Mexikanerna är riktiga uppfinnare och dessa limepressare finns i alla hem.

Mer om: ,

2 kommentarer:

FamiljenFriluft sa...

Cool. Jag kan nästan inget alls om mexikansk mat. Jag kan göra quesadillas, nachos con carne, chili och typ tacos, men sedan är det typ stopp. Jag skulle vilja lära mig mer... Nu har jag förresten börjat länka hit från min huvudsida, för jag tycker att bloggen är så bra. Fortsätt så!

Gabriela, the Food Lover! sa...

Tack! Vad roligt att kunna dela med sig av sånt man kan och att det är uppskattat!