Världens smaker: Mera grillat

5.07.2007

Mera grillat


Nu har vi faktiskt tagit vara på det vackra vädret och grillat hela helgen. I fredags blev det lite enkelt, olika korvar, kycklingspett, zucchini, turkiska paprikor och halloumiost med tzatsiki och houmous samt varm pitabröd som tillbehör. Lättlagat och god mat som inte tar så mycket tid att grilla.

Kycklingspett

Trä kycklingbitar på grillpinnar (de ska ha legat i blött en stund innan). Droppa över lite olivolja och smaka av med salt och oregano. Grilla eller stek i ugnen och servera med allt möjligt gott!

Grillad halloumiost är jättegod. Och passar bra om man har vegetarianer som också vill äta grillad mat.

Mycket mer grillat blir det de närmaste veckorna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
vilken otroligt trevlig hemsida! Googlade efter risplättar och hamnade hos er.
Återkommer när jag provat ditt recept.
Vänliga hälsningar från Anna i Sydney

Gabriela, the Food Lover! sa...

Hej Anna!

Tack för ditt komentar! Vad roligt att veta att någon på andra sidan jorden uppskattar det man skriver :-)Egentligen skriver jag för att dela med mig av mina erfarenheter kring mat och matlagning. Och hoppas att någon därute blir inspirerad av mina recept!

Kram,

Xilonen

Anonym sa...

Hej,
ikväll åt vi risplättarna! Gjorde ungefär som ditt recept men drog ner en del vitlök oxå. Både stor och liten åt med god aptit!!

Återkommer för mera inspiration en annan dag!

//anna