Världens smaker: Tillbaka!

5.16.2007

Tillbaka!

Det var längesedan jag skrev ett inlägg och inga ursäkter är goda nog men jag har verkligen haft för mycket att göra med jobbet jag har. Skriver och skriver hela dagen och på kvällen är för trött för att lägga in något här! Men jag kan dela med mig av att fräscht och god vuxenrecept att njuta av i dessa försommar kvällar.

Räkor à la mexicana (Camarones a la mexicana)

Ingredienser (4 pers)

24 tigerräkor, råa
4 tomater
1 silverlök
2 färska jalapeños (eller annan grön chilli)
1/2 dl hackad korianderblad
salt
olja

Grovhacka tomatera, löken och jalapeños. Värm ett par matskedar olja i en stor stekpanna och fräs de hackade ingrediensera i ca 5 min. Rör i koriandern och lite salt. Lägg i räkorna och låt småputtra i ca 5-7 min eller tills räkorna är kokta. Servera genast med ris.

En kall mexikansk öl passar bra till!

Tyvärr har jag ingen bild eftersom detta är ett gammalt recept men så fort jag lagar rätten hamnar en bild av den här på bloggen!



Hoppas det smakar!

Inga kommentarer: