Världens smaker: Utlyses: recept med rice flakes!

11.26.2007

Utlyses: recept med rice flakes!

Fittja Centrum har blivit ännu mer global! Efter ombyggnad har vi fått några nya livsmedelsaffärer som importerar mycket intressanta produkter. Enda problemet är hur gör man med alla nya ingredienser som går att få tag på? Detta blir ett återkommande tema i framtiden: lite mera smaker från världen!

Under tiden måste jag fråga...

Har du någon idé om vad man kan laga med indiska 'rice flakes'?

Mer om: , ,

3 kommentarer:

mardin sa...

Hej!

Jag såg ditt fisksopperecept på webben. Vill tipsa om www.svenskfisksoppa.se, en webb med just fisksopperecept där bästa receptet vinner fina priser!


Varför inte lägga upp ditt recept även där? Jag lovar att rösta på dig!

Mvh
Mardin

Gabriela, the Food Lover! sa...

Hej Mardin, jag tror inte jag har lagt in recept på fisksoppa här (?). Jag bidrar inte med recept till tävlingar som egentligen handlar om obetald arbete och där man uttnytjar människor i marknadsföringssyften. Tyvärr! Påminner lite om ICAs planerad bok om husmanskost...

Mvh,

Xilonen

Swedish Mike sa...

Har i England sa har jag sett att dom anvander rice flakes for att gora 'flapjacks'.

Om du vill sa kan jag leta upp nagra recept for dig?

// Mike

http://www.freestylecookery.com