Världens smaker: Aj vilken dag!

3.06.2007

Aj vilken dag!

Har varit upptagen hela dagen med massor av jobb som hade samlats under sportlovsveckan och har inte hunnit skriva mer om vår resa. Nu känns det lite inaktuellt att tjata mer om den... synd men verkligheten är sån ibland :-(.

Vi åt en mycket sen men snabb lunch här hemma (både min man och jag jobbar för det mesta hemifrån). Typisk mat från gränsen mellan USA och México, m a o The Border eller La Frontera, är jättegod. Den bjuder på otroliga smakupplevelser som inte behöver vara krångliga att få fram här hemma. Här är receptet på våra goda...

Ägg Burritos

2 stora vetetortillas (till 2 lagom hungriga personer)
4 ägg
några bitar chorizokorv
några bitar fetaost (eller annan ost)
valfri mängd hackad koriander
en god salsa (recept på mina äkta mexikanska salsa/salsor? kommer så småningom)

Gör en vanlig äggröra med chorizokorv, ost och koriander. Värm tortillas i en riktigt varm stekpanna. Fyll dem med äggröran och servera med salsa.


Bilden har jag lånat från http://en.wikipedia.org/wiki/Image:IMG_0810.JPG#file eftersom vi var så hungriga att vi åt upp våra Burritos innan hi hann ta en bild på dem!

2 kommentarer:

Unknown sa...

"vanlig äggröra" ok, alltså ägg? som man rör?

Gabriela, the Food Lover! sa...

Ha ha, är det fel att skriva så? Jag hade ingen aning! Roligt att du tog dig tid att kommentera...