Världens smaker: Tjejmiddag

3.23.2007

Tjejmiddag

Härligt att det är fredag och barnen kommer hem och stannar hela veckan. Fast det blir lite annorlunda eftersom 11-åringen har bjudit in flera tjejkompisar på 'sleep over' och 8-åringen är utomlands med sin pappa. Egentligen hade vi bestämt att tjejerna skulle äta hamburgare ikväll men det ändrades i sista minuten och det blir nudlar med kyckling och grönsaker istället. Jag måste erkänna att jag var jättesugen på hamburgarna eftersom jag lagar alltid dem själv. Det finns inget som en hemlagad hamburgare med precis det man vill ha som tillbehör. Men jag anar att tjejerna tycker att det är lite barnsligt med hamburgare...

Men nudlar blir det och då kommer jag att berätta senare hur det blir. Dock tror jag att jag kommer att göra som vanligt: woka kyckling strimlor, ingefära, vitlök, lök, paprika, morötter, rödlök, ärtor och smaksätta med soya, kokosmjölk och finhackad koriander och blanda med kokta äggnudlar. Var och en får ta lite cayennepeppar efter eget smak.

Senare: det blev inga nudlar utan kokt ris till kyckling woken. Det blev jättegott faktiskt!




Mer om: ,

Inga kommentarer: