Världens smaker: Bananpizza endast för barn?

4.02.2007

Bananpizza endast för barn?

De senaste dagarna har vi jobbat extra, som vanligt när vi inte har barnen hos oss, och matlagningen har lidit av det. Jag kan inte minnas att vi har lagat något alls: rester har vi ätit både till lunch och till middag men igår hade de tagit slut och vi fick äta ute. Det finns inte så mycket att välja på en söndagkväll om man bor i förorten och inte vill åka T-bana in till stan, men vår pizzeria hade faktiskt öppet. Det var fullt med folk. Man undrar varför det inte finns ett bredare utbud av restauranger och service på alla dessa förortscentra. Är det meningen att vi ska gå och lägga oss tidigt för att orka gå upp och jobba dagen efter? Jag förstår inte varför det ska vara så himla svårt att få tillstånd att öppna fler butiker och restauranger, småföretag som kan stänga sent om de vill, som i Italien, där kl kan vara 23 på en onsdagkväll och det är fullt med folk ute som fikar, äter glass, flanerar, ger liv åt städerna...

I alla fall, det fick bli pizza och då valde jag ... bananpizza! Det är nog 3e eller 4e gången jag har ätit den och varje gång är den helt underbar. Jag ser hur andra tittar på mig när jag beställer den och äter den men jag bryr mig inte! Den är jättegod, lite lagom barnslig, rolig och mätande.

Och idag blir det absolut hemlagat.... jag återkommer med recept under kvällen.

Inga kommentarer: