Världens smaker: Snabb wok

4.25.2007

Snabb wok


Jag hade planerat en enkel wok till middagen idag. I frysen hade jag bara 2 kycklingbröst men med mycket broccoli och röd paprika samt äggnudlar räckte det till alla.

Snabb kycklingwok

lite kyckling
en stor broccolibukett
1 stor paprika
ca. 1 msk rivet ingefära
2 burkar kokosmjölk
soya
1 stor paket nudlar

Strimla kycklingen, broccolin och paprikan. Värm lite olja i en stor wok eller gryta, stek kyclingen med ingefäran i ca 3 min under omrörning. Lägg till grönsakerna och stek i ytterligare 3-5 min under omrörning. Tillsätt kokosmjölk och ett par msk soya. Lår småkoka under lock i ca. 10-15 min. Koka nudlarna enligt anvisningarna på förpackningen. Blanda i nudlarna i kycklingwoken och smaka av med mer soya och ev. lite salt. Klar!

Rätten är mycket barnvänlig och enkel, billig och god!

Inga kommentarer: